Kontrola zarządcza, zarzadzanie ryzykiem, plan doskonalenia wewnątrzszkolnego nauczycieli, system awansu zawodowego, zbieranie danych do arkusza Systemu Informacji Oświatowej, ewaluacja wewnętrzna i zewnętrzna, monitorowanie ilościowe i jakościowe, formułowanie zasad oceniania, pisanie planów wychowawczo-profilaktycznych, sporządzanie opisów ocen, przygotowywanie regulaminów, arkusze kontrolne, edukacyjna wartość dodana, informacja o stanie realizacji zadań oświatowych, plany wycieczek, pozyskiwanie pisemnych oświadczeń rodziców, nauczanie pod egzaminacyjne testy…
Kim jesteś nauczycielu? Gdzie twój wielowiekowy etos?
Zapraszam Państwa do dyskusji nad rozbudowanym prawodawstwem i zagubionym człowiekiem.
Anna Zalewska, 5 lipca 2017
Pani dr Dobrzyńska litościwie nie wspomniała o skali staninowej, która pokazuje, "jakie miejsce w dzielnicowym rankingu szkół zajmuje nasze liceum" A ja, biedna humanistka, kiedy podczas rady pedagogicznej usłyszałam o tej właśnie skali, przypomniałam sobie, że jej nazwa już padła kiedyś w pokoju nauczycielskim z ust koleżanki prymuski. Poczułam się głupio, jak zawsze, kiedy nie wiem, czy powinnam coś wiedzieć, czy niekoniecznie. Z pomiarem dydaktycznym radziłam sobie całkiem nieźle, chociaż gdybym musiała wyniki każdej pracy pisemnej dydaktycznie zmierzyć, to zapewne zabrakłoby czasu na spanie czy jedzenie. I tylko jedna sprawa nie daje mi spokoju: dlaczego podczas wspomnianej rady bardziej zastanawiałam się nad formą gramatyczną słowa: stanin czy stanina?