Jako organizacja możemy odnosić sukcesy tylko wtedy, gdy konsumenci będą świadomi swoich praw i aktywni w ich egzekwowaniu.
Dlatego ważną misją Federacji Konsumentów jest edukacja. Prowadzimy liczne działania w zakresie upowszechniania wiedzy konsumenckiej. Często kierujemy przekaz do wybranych grup, np. dzieci, młodzieży czy osób starszych. Organizujemy wiele spotkań, szkoleń, wydajemy wydawnictwa.
Współpracujemy z administracją państwową i licznymi instytucjami w obszarach, w których możemy bezpośrednio opiniować rozwiązania prawne. Intensywnie działamy w - nierzadko tworzonych z naszej inicjatywy - instytucjach, jak polubowne sądy konsumenckie przy Inspekcji Handlowej czy sądy polubowne przy Prezesie Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
Inicjujemy, konsultujemy, opiniujemy i lobbujemy w sprawie przepisów prawnych. Zabiegamy o przepisy, które zagwarantują nie tylko bezpieczeństwo i satysfakcjonujące dla konsumentów funkcjonowanie rynku, ale również ukształtują relacje z przedsiębiorcami. Dążymy do sytuacji, w której rynek rozwijać się będzie zgodnie z prawem i zasadami etyki biznesu.
Od zawsze wspierają nas media, za co jesteśmy niezmiernie wdzięczni. Nagłaśnianie naszych kampanii społecznych i problematyki konsumenckiej jest nieocenione.
Oddział Federacji Konsumentów w Kielcach
ul. Sienkiewicza 76
25-501 Kielce
(41) 366-24-21
kielce@federacja-konsumentow.org.pl
Status na portalu: